piątek, 5 sierpnia 2016

Koraliki i matematyka

Matematyka... a dlatego.... 
że postanowiłam obliczyć ilość koralików i nici, 
użyte w poniższym kompleciku wykonanym z Toho 15/0. 
ukośnikiem na 18 koralików w rzędzie.
Najpierw kolorki to: 
Opaque Jet, Opaque turquoise, Opaque Lustered Light Beige 
i Pernament Finish Galvanized Rose Gold.
Nici to Specjal Dentelles DMC 80
Zapięcie magnetyczne w kolorze Rose Gold. otwór wew. 10mm.
Średnica sznura to 10mm.


Naszyjnik
Długość bez zapięcia to 50 cm.

Bransoletka
Długość bez zapięcia to 20 cm.

Razem 70 cm. sznura.

Wzór który wykorzystałam łatwo obliczyć, bo jedna sekwencja to 5 cm sznura. 
Jedna sekwencja to 38 rzędów, 
czyli 80 cm.nawleczonych koralików 
9 metrów nici przerobionych.
Na jedna sekwencje potrzebuję 684 koralików i 9 m. nici. 
Ja potrzebowałam 14 sekwencji  ( 532 rzędy)

Wynik:
9,576 koralików
126 m. nici


Ale sumka co...... 



Koraliki nawlekałam partiami, czyli po dwie, trzy sekwencje.






16 komentarzy:

  1. Super, pięknie, ekstra :D równiusieńko ! narobiłaś się dziewczyno :) taaa.. kilometry nici się przerabia w tych sznurach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Edytko. szkoda tylko że dmc 80 nie mają większych motków, tylko 5g.

      Usuń
  2. obliczenia są powalające!!! Ale efekt wspaniale się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu Dziękuję. Nigdy nie liczyłam nici, ale w tym wzorku tak podpasowało te 5 cm.

      Usuń
  3. Piękny komplet i ogrom pracy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Arcydzieło!!!!niesamowite misterium Sztuki , perfekcja wykonania podziwiam doskonałość i ogromną wytrwałosć w tworzeniu tego dzieła:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Dziękuję za tak Piękne słowa. Powiem tak, uwielbiam szydełkować, gorzej jest z wyborem wzoru bo każdy jest wyjątkowy. A z 15/0, wzory są bardzo delikatne jak i całość. Już szukam wzoru na coś następnego, oczywiście też z 15.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Piękny komplecik. Jestem pełna uznania dla 15:) U mnie dominują 11, może jednak się skuszę na delikatniejszy efekt. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie, proszę spróbować bo warto. Jest większa możliwość w ilości koralików. U mnie 18 k. to tylko 1 cm. średnicy. Zakończenia do wklejania, można dostać w każdym sklepie int. a np. na 18 k. z 11/0 już jest trudno coś ładnego dostać. Pozdrawiam

      Usuń
  6. I piękny komplet i piękne wyliczenia. Też tak wyliczam potrzebną ilość metrów nawleczonych koralików, tylko ilości nici nigdy nie liczyłam. Fajnie się robi z 15-tek, prawda?
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Ślicznie. Tak, to prawda że super się robi sznury, są delikatniejsze. A co do wyliczenia, to był spontan, gdy dmc 5g. 90... metrów skończyły się i trzeba było dokupić.(szkoda tylko że są takie drogie). Po 15-tkach mam niechęć do 11-tek. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A very chic design! I like this color scheme very much!
    Greetings
    Andrea

    OdpowiedzUsuń